1 мая 2024 г., 23:01  

Храма на Сатаната (2) 

  Проза
135 3 0
2 мин за четене

Пиша този материал единствено по причина на опитите на гражданина Ананиев да постави под съмнение тезата ми изложена в публикацията ми "Храма на Сатаната", качен на линк:

 

https://otkrovenia.com/bg/proza/hrama-na-satanata

 

В този материал аз противопоставих Христос на Църквата на основание на собствените му думи:

 

"И когато се молите, не бъдете като лицемерите; защото те обичат да се молят стоящи по синагогите (църквите) и по ъглите на улиците, за да ги виждат човеците...А ти, когато се молиш, влез в скришната си стаичка, и като затвориш вратата, помоли се на своя Отец, Който е в тайно; и Отец ти, Който вижда в тайно, ще ти въздаде [на яве]."

 

Тези слова на Иисус са взети от т.нар. синоптични евангелия /тези на Матей, Марк и Лука/. Те са официално признати от Църквата и по тази причина са наречени канонични. Но тези евангелия са първите евангелия и са писани преди още Църквата да ги признае за официални. Аз използвах термина канонични единствено, за да ги обознача вместо да изреждам поименно авторите им, целейки максимално пестене на място. И тук гражданинът Анани Ананиев съвсем провокационно направи коментар, че видите ли аз утвърждавам, че Църквата е храм на Сатаната, а същевременно си служа с доказателства взети от текстове канонизирани от тази Сатанинска Църква. Той прочете моя материал точно както Дяволът чете евангелието. Защото учението на Иисус е записано от цитираните по-горе евангелисти и в допълнение от Йоан в неговото евангелие. И това учение, както и тези евангелия, нямат нищо общото с Църквата. Точно обратното - виждайки, че учението на Иисус е необоримо, Църквата се принуждава да го канонизира, за да го постави под контрол - типичен ход на Сатаната. Аз имам право само на 5 коментара дневно и нямам техническата възможност да влизам в безсмислени и безпредметни спорове с гражданина Ананиев. От доста време наблюдавам неговите псевдокоментари и дребнави заяждания в коментарните полета на други автори. С тях той цели само едно - да задоволява собственото си его за сметка на истината. Но при мен номерът му няма да мине. Той не оцени моята добронамереност и подцени моето търпение, плод на любовта ми към плурализма и уважението ми към чуждото мнение. Но аз не толерирам коментари не по същество и ехидни подмятания и то целящи гавра със Светия Дух, при това в разгара на Страстната седмица. Затова блокирах профила на гражданина Ананиев. За мен той не е написал нищо стойностно в областта на поезията, а по отношение на истината се намира на светлинни години далеч от нея. От това блокиране губи само той, а не аз. Нека това е един заслужен урок за него, от който да извлече поуката, че спорът трябва да се води с джентълменски, а не с гаменски средства. Всеки, който проявява интерес към материала ми "Храма на Сатаната" има възможността да се запознае с него и сам да прецени дали тезата ми е правилна или погрешна.

© Младен Мисана Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
Предложения
: ??:??