5 мая 2024 г., 16:50

На учителя с любов 

  Проза » Другие
99 4 0
3 мин за четене

      Иван Иванов - УЧИТЕЛЯ, ми завеща следното свое УЧЕНИЕ.

1. Основната цел на човешкия живот е САМОУСЪВЪРШЕНСТВАНЕТО и Стремежа към БЕЗСМЪРТИЕ /физическо и духовно/.

За постигането на тази цел

ПЪРВОТО НЕОБХОДИМО УСЛОВИЕ е Физическото пречистване. То се базира на Вегетарианството /това включва Суровоядство и избягване дори на млечни храни и яйца. Забранени са също риба, хайвер, и пилешко месо/. Храненето трябва да се извършва веднъж дневно - между 17 и 19 часа следобяд /това е усилен вариант на Еднократното хранене предложено от геронтолога Янко Балиев, който допуска и ядене на месо, и други храни/.

ВТОРОТО НЕОБХОДИМО УСЛОВИЕ е Нравственото пречистване. Според Иван Иванов То се постига чрез дълго и бързо ходене по планински терени /не по-малко от 30 - 40 км на ден/, по възможност в самота. Така се изпада в състояние на автоматична Медитация, която именно пречиства духа.

За постигане на Физическото пречистване се правят подходящи упражнения, включително ЙОГИЧЕСКИ. Те се съчетават с навременно лягане, а също и със студово-закалителни процедури с хладна, дори студена вода - като къпане в планински речни вирове и извори и водоеми. След дълго ходене /повече от 30 км/ се консумира единствено хляб накиснат в студена вода!

ТРЕТОТО НЕОБХОДИМО УСЛОВИЕ е пълното ПОЛОВО ВЪЗДЪРЖАНИЕ. Самият Иван Иванов никога не е водил полов живот. Чрез половото въздържание се набира необходимата енергия за Физическо усъвършенстване и за Извисяване на Духа!

ЧЕТВЪРТОТО НЕОБХОДИМО УСЛОВИЕ е да не се допуска НИКАКВО СЪМНЕНИЕ в осъществяването на КРАЙНАТА ЦЕЛ. Дори миг съмнение обрича каузата на провал. Липсата на съмнение се постига чрез ВЯРА В ЦЕЛТА!

ПЕТОТО НЕОБХОДИМО УСЛОВИЕ е ПОЛАГАНЕТО НА НЕПРЕСТАННИ УСИЛИЯ за постигане на ЦЕЛТА. Малките постоянни усилия правят ЦЕЛТА осъществима!

ШЕСТОТО НЕОБХОДИМО УСЛОВИЕ е четенето на правилни книги на Велики мислители. Самият Иван Иванов посочва само следните книги, според него подходящи и достатъчни за всеки поел трудния път на самоусъвършенстването:

1. "Път към здраве" с автор Махатма Ганди;
2. "Мисли" с автор Блез Паскал;
3. "Обуздаване на вътрешната природа - Раджа Йога" с автор Свами Вивекенанда;
4. "Пътят на Живота" с автор Лев Толстой.

За последната книга Иван Иванов препоръчва едно много старо издание на български език на тази книга /от 1910г./, вече библиографска рядкост, което се състои от 3 части. Първата - сборник от безсмъртни мисли на велики мислители, съставен от самия Толстой и озаглавен "Пътят на Живота" /на руски "Путь Жизни"/. Втората - оригиналното произведение и Учение на Толстой - трактатът му "За Живота /на руски - "О Жизни"/. Третата разглежда необходимите стъпала на стълбата за духовно усъвършенстване, предложена от Толстой, включваща и Вегетарианството.

Самият Иван Иванов практикуваше непрестанно дългото ходене през целия си живот. Осъществил е преходи като следните:

Драгалевци - Черни връх - Верила - Рила /Седемте езера/ - Връх Дамга - Рилски манастир /115 км/ - за 1 ден /този уникален преход е правил над 25 пъти/;

Вихрен - Мусала - за 1 ден / и този - също уникален преход е правен от Иван Иванов многократно/;

Ком - Емине за 6 денонощия /720 км/ - официално документиран уникален свръхрекорд, достоен за ГИНЕС, поставен заедно с Петко Лазаров и още един участник;

Над 40 на брой самостоятелни преминавания на маршрута Ком - Емине по билото на Стара планина.

Отделно Иван Иванов в течение на 30 години /въпреки, че работеше в Кремиковци като електротехник/ всекидневно се изкачваше от Драгалевци до Черни връх, понякога дори 2 или 3 пъти в рамките на един и същи ден. Когато го попитах защо прави това той ми отговори така:

"Представи си, че там на края на пътя умира дете и ти трябва да го спасиш. Единственият начин да стигнеш до него е да изминеш това разстояние!".

Иван Иванов обичаше и прехода Драгалевци - Черни връх - село Чуй Петлово /през извора на река Струма/ и обратно - за 1 ден. И аз веднъж го придружих в този любим негов преход.

Спи спокойно вечния си сън, Учителю мой. От теб получих жив пример и неистова духовна сила, които винаги ще ме крепят в този живот - до свършека на дните ми!




 

© Младен Мисана Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
Предложения
: ??:??